Ing. Ladislav Kopecký je člověk všestranného zaměření a mnoha zájmů. Celou svou profesionální dráhu spojil s marketingovými komunikacemi. Působil v mezinárodním obchodě, v řídících pozicích s nároky na zodpovědnost, výsledky a schopnost rozhodování. Získal diplomatické zkušenosti z působení ve funkci obchodního atašé čs. a později českého velvyslanectví v USA – New Yorku (1991–1993). Projevil tvůrčí schopnosti jako textař, libretista a scenárista. Je autorem odborných monografií a také cestopisů. Významné místo v jeho životě zaujímá lektorská, pedagogická a přednášková činnost, především na Vysoké škole ekonomické a Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Celou řadu let podporuje humanitární projekty (adopce na dálku 2 dětí z Indie a Keni, práce ve správní radě Nadace Lucie Urologické kliniky v Praze, podpora řady projektů, jako jsou Konto Bariéry nebo Helppes, a také útulek zvířat paní Kladivové v Modřanech).
PROFESNÍ DRÁHA
Vzdělání. Ing. L. Kopecký je absolventem Vysoké školy ekonomické. Absolvoval také kurzy a školení na The Institute of Public Relations a The Institue of the Practitioners in Advertising v Londýně, kurz u agentury Bozell ve Vídni a školení o privatizaci na nových trzích, pořádaný Harvard University, Cambridge
Zaměstnání
1966–1991 RAPID, čs. reklamní agentura, od nejnižších zařazení až do funkce zástupce generálního ředitele v roce 1991
1991–1993 Obchodní oddělení velvyslanectví ČSFR, od roku 1993 České republiky
v New Yorku, USA, obchodní atašé
1993–1998 LINTAS, mezinárodní komunikační agentura, později Ammirati Puris Lintas
Generální ředitel LINTAS ČR. V roce 1998 také regionální ředitel pro střední a východní Evropu
1998–dosud CREATEAM, s.r.o.
Jednatel ve vlastní firmě (www.createam.cz)
Profesní zkušenosti
Navrhl a realizoval komunikační kampaně pro exportní společnosti jako Skloexport, Jablonex či Koospol. Realizoval koordinované propagační akce čs. cestovního ruchu a čs. exportních společností ve spolupráci se špičkovými hotely v jihovýchodní Asii /Dusit Thani-Bangkok, Mandarin-Singapore, Park Royal-Kuala Lumpur/. Organizoval propagaci exkluzivních výstav českého uměleckého skla v Chicagu, Los Angeles, Ženevě, Lausanne, Římě a Londýně.
Řídil propagační činnost při čs. obchodních prezentacích na mezinárodních veletrzích v Bagdádu, Damašku, Paříži, Lausanne, Izmiru, Moskvě a Dubaji. Pracoval jako ředitel komunikace čs. pavilonu na světové výstavě EXPO 86 ve Vancouveru. Organizoval série seminářů a konferencí na téma „Obchodní a investiční příležitosti v Československu" (1991–1993) na různých místech USA /Washington, San Francisco a New York/. Při těchto akcích spolupracoval s celou řadou US subjektů a sponzorů. V USA spolupracoval s mezinárodním výborem Americké asociace reklamních agentur ve funkci poradce pro trhy střední a východní Evropy. Ve funkci obchodního atašé čs. a později českého velvyslanectví pomáhal ustanovit nové obchodní vztahy mezi Československem a USA. Na misi v New Yorku založil Czech Business Club, kontaktní a společenský nástroj pro rozvíjení ekonomických a obchodních vztahů. Podílel se na udělení doložky nejvyšších výhod, GSP a na odstranění obchodních bariér mezi oběma zeměmi /cla a další omezení/.
Byl jedním ze zakladatelů Asociace reklamních agentur v České republice.
Založil v Praze pobočku nadnárodní reklamní agentury Lintas (později přejmenována na Ammirati Puris Lintas) a jako její ředitel pomáhal uvést na český trh celou řadu klientů a značek. Během 5 let se Lintas stal top 5. agenturou na trhu s 25 klienty /mezi nimi Unilever, Nestlé, České aerolinie, Honda, UDV atd. s téměř 60 značkami/. 18 značek se stalo jedničkou ve svém tržním segmentu. V roce 1998 byl zvolen prezidentem Asociace reklamních agentur v České republice. V roce 1998 vykonával kromě funkce generálního ředitele také funkci regionálního ředitele sítě Ammirati Puris Lintas ve střední a východní Evropě. Získal komunikační zkušenosti z EU účastí sítě Ammirati Puris Lintas na práci pro EU a zejména kampani Citizen First.
Koncem roku 1998 odešel z Ammirati Puris Lintas a založil vlastní společnost Createam, kde působí dodnes.
Studio Createam je zaměřeno na tvůrčí a strategická řešení v marketingových komunikacích. Zabývá se širokou škálou činností od zpracování námětů a strategií na kampaně až po výtvarná řešení. Klienty Createamu se staly např. Česká národní banka, České aerolinie, Budvar, Vinium, Preciosa, Intersnack, město Šternberk, město Brno, ČBA, Jablonex, Vincentka a řada dalších firem a institucí.
K nejvýznamnějším pracím patří kompletní tvorba a realizace stálých expozic, jako byly expozice „Lidé a peníze" pro Českou národní banku nebo „Expozice Času" pro město Šternberk a Olomoucký kraj.
Pro vydavatelství Grada napsal Ing. Kopecký dvě odborné monografie: „Prezentace v marketingových komunikacích" (Grada,2009) a „Public Relations, dějiny – teorie – praxe" (Grada 2013).
TVŮRČÍ ČINNOST – Texty, divadlo, hudba
Autor více než 60 textů nahraných písní převážně ve spolupráci s Petrem Ulrychem a pro sourozence Ulrychovy (dále pro Janu Koubkovou, Evu Svobodovou nebo Michala Prokopa). CD sourozenců Ulrychových „ To nejlepší s Javory", na kterém se autorsky podílel jako textař, byl udělen titul „Zlatá deska" za počet prodaných nosičů. Písně „Javory" a „Kámen" získaly Zlatou a Stříbrnou Bratislavskou lyru, píseň „Tráva" Zlatou Děčínskou kotvu. Z dalších alb pro sourozence Ulrychovy, na kterých se Kopecký podílel, jsou to „Meč a přeslice", „Ententýny", „Bylinky" nebo sólové album Hany Ulrychové „Pojďte dál..." . S P. Ulrychem je spoluautorem komorního muzikálu Nikola Šuhaj loupežník pro divadlo Atelier, 1975 /režisér Jan Roháč, herci P. Landovský, J. Krampol, J.Cízler/. V letech 1979–80 napsali společně s Petrem Ulrychem písničky do divadelní komedie Kazyse Saji „Jeho Excellence býk Klemens", kterou uvedlo Mahenovo divadlo v Brně a divadlo J. K. Tyla v Plzni. Jako spoluautor je podepsán také pod scénářem hudebního filmu „Píseň o plané růži" 1983 (režisér B. Moravec).
Společně s kamarády Antonínem Viktorou a Tomášem Kleníkem založil v roce 1998 tradici každoročních letních „Jazzových nocí" v Jindřichově Hradci a blízkých vesnicích Vydří a Lásenice. Ty se staly vyhledávanou letní událostí a v roce 2018 završily 20. výročí. Český rozhlas ocenil tuto činnost a zařadil profil L. Kopeckého do monografie „Jihočeši rodem a srdcem".
Jako amatérský jazzový trombonista dnes působí v „Kampa Jazz" sestavě kapelníka Jiřího Růžičky.
Svou zejména hudební tvůrčí činnost prezentuje v knížce PÍSNIČKY (k dispozici v elektronické podobě).
ODBORNÁ TVŮRČÍ ČINNOST – Textařské práce, scénáře a libreta výstav
Druhá cena za scénář pro čs. pavilon na EXPO 92 v Seville
Vítězný scénář a libreto pro český pavilon na EXPO 2000 v Hannoveru
Scénář a realizace stálé expozice České národní banky „Lidé a peníze" www.lideapenize.cz
Scénář a realizace stálé Expozice Času pro město Šternberk a Olomoucký kraj (www.expozicecasu.cz)
Scénář a realizace expozice „ČR a spolupráce s EBRD" v sídle EBRD v Londýně
Libreta pro expozice „Lázně a lázeňství" a „Film a MFF" pro Karlovy Vary
Scénář a realizace výstavy „Concerto Glassico – České umění skla", největší souborné výstavy skla v ČR (Toskánský palác) v roce 2014 a 2016
Spoluautor knihy „Lidé a peníze" pro ČNB/ s Prof. F. Vencovským
Spoluzakladatel spolku „České umění skla" (www.czechartofglass.com)
PŘEDNÁŠKOVÁ LEKTORSKÁ A KONZULTAČNÍ ČINNOST
Přednášející na FSV UK a VŠE v Praze, obor marketingové komunikace a PR. Přednášel a vedl semináře marketingových komunikací a reklamy na katedrách marketingu fakulty podnikohospodářské i fakulty mezinárodních vztahů VŠE v Praze i na katedře marketingových komunikací FSV Univerzity Karlovy. Externě působil jako lektor na VŠE v Jindřichově Hradci, kde vedl semestrální výuku marketingových komunikací /fakulta managementu/
Přednášel na evropské konferenci EURAM v Londýně a výroční konferenci Evropské Asociace reklamních agentur v Istanbulu
Lektorská a přednášková činnost pro American Association of Advertising Agencies v New Yorku /marketingové komunikace ve střední a východní Evropě/
Spoluautorství na kódu Asociace komunikačních agentur v ČR
Přednášel na akademii Asociace komunikačních agentur
Autor celé řady odborných brožur a článků /Strategie, Marketing a Media, Euro, HN
Konzultační činnost pro řadu firem /VBC, Ratiopharm, ČNB, Preciosa, Auviex, město Šternberk, Preciosa, Droxi, Centrum Bondy-Raiffeisen banka atd. Jako
konzultant spolupracoval také při tendrech a výběrových řízeních (MMR) a při řešení personálních, organizačních i krizových situací (agentura Lowe).
Mezinárodní spolupráce s University of Missouri/USA/, přednášky na University of Bournemouth, Velká Británie, 2005.
Vedení mezinárodního semináře na téma „Země jako značky – Značka ČR a značka USA" ve spolupráci Univerzity Karlovy v Praze a University of Missouri, USA, 2006
Vedl tým studentů FSV UK při zpracování projektu „Strategie v sociálním marketingu aplikovaná na případové studii Nadačního fondu manželů Livie a Václava Klausových"
Vedl tým studentů FSV UK při zpracování „Návrhu komunikační strategie Univerzity Karlovy" (2010). Prezentace PDF
Vedl tým studentů FSV UK a zástupců vládních agentur a korporací při zpracování „Návrhu komunikační strategie Značka Česká republika" (2012). Prezentace PDF
CESTOPISY – CESTOVATELSKÉ ZÁPISNÍKY
Své cestovatelské sny si začal plnit poměrně pozdě, až v době, kdy to bylo možné. Na vrchol Kilimandžára vylezl až ve svých 55 letech. K cestování po krásách české přírody přidal 56 zemí světa a 24 států USA. Své zážitky sepsal do podoby cestovatelských zápisníků vybavených fotografiemi a ilustracemi. Knihy jsou k dispozici i v elektronické podobě
PUTOVÁNÍ ... ČTYŘMI KONTINENTY ZA 80 DNÍ
(Thajsko, Nepál, Jižní Amerika, Afrika, Austrálie a Nový Zéland)
ŘÍŠE
(Indie, Mongolsko, Čína, Tchaj-wan, Macao)
HUMANITÁRNÍ ČINNOST
Dlouhodobá práce pro Nadaci Lucie Urologické kliniky Univerzity Karlovy /člen správní rady/
Práce pro organizaci JUNÁK, svaz skautů a skautek v ČR (vytvořil Mission statement)
Adopce na dálku, za Createam s kolegyní Y. Absolonovou adoptoval 2 děti, jedno v Indii, druhé v Keni
Podpora řady projektů, jako jsou Konto Bariéry nebo Helppes, útulek zvířat paní Kladivové v Modřanech